Seguidors

Ressenya || Sàhara, de Clive Cussler




1931: Una famosa aviadora australiana desapareix misteriosament mentre sobrevola el Sàhara.

1995: Dirk Pitt salva la vida a una atractiva jove científica la missió de la qual és investigar una malaltia desconeguda que condueix a milers de persones a la bogeria, el canibalisme i la mort. Tot indica que l’epidèmia ha estat provocada per una contaminació química sense precedents. En el seu afany per esbrinar la veritat, els protagonistes remunten el riu Níger i, arriscant la seva pròpia vida, descobreixen un terrible projecte ordit en les profunditats del continent africà, enfrontant-se així al paorós misteri de les desaparicions ocorregudes al passat. Quina inquietant relació existeix entre aquests dos esdeveniments? Qui està darrere d’aquest projecte maquiavèl·lic que pot significar la fi de la humanitat? 

(Traducció de l'edició castellana de butxaca)

-------------------------------------------------------------


Opinió personal


Ja fa uns quants anys que vaig llegir Sàhara, de Clive Cussler, però avui l’he vist a la prestatgeria i m’ha vingut de gust ressenyar-lo. Sé que no és una obra mestra de la literatura, però la veritat és que em vaig acabar les seves 650 pagines en set dies, el que va durar el meu viatge de vacances aquell any. La veritat és que va ser una compra molt casual, estava a l’aeroport esperant la sortida del vol i xafardejant els llibres que hi havia al quiosc aquest em va cridar l’atenció, així que me’l vaig comprar i em va enganxar des del primer moment. 

És el típic best-seller americà. Un d’aquells que més aviat semblen una pel·lícula (de fet, poc després vaig descobrir que hi havia una adaptació protagonitzada per Penélope Cruz i Matthew McConaughey), amb moltíssima acció, un ritme molt ràpid i un alt grau d’intriga. Els protagonistes no tenen gaire misteri, la intel·lectual espatarrant, l’intrèpid aventurar guapíssim amb el seu ajudant graciós... Tot i així, crec que les coses bones compenses els tòpics i els estereotips que, en certa dosi, tampoc no estan de més de tant en tant. La història, a més a més, barreja problemàtiques ambientals, tant de moda en els darrers temps, amb els problemes polítics a les repúbliques dictatorials africanes, història i misteris antics. 

Crec que és un llibre que està molt bé per passar l’estona i a mi em va enganxar des de la pàgina 1 fins la darrera. Però no he tornat a llegir res més d’aquest autor, així que no sé si en general serà massa repetitiu o que... Quina és la vostra experiència?


La fitxa

(No he estat capaç de trobar una edició en català.) 

Sáhara 
Clive Cussler

Debolsillo

650 pàgines

"9,45 euros"

   
 

Comentaris

Entrades populars