Seguidors

IMM || Avui és un bon dia per llegir :)



Qualsevol dia és un bon dia per dedicar a la lectura :) 

Ahir no vaig poder vèncer la temptació i vaig anar de compres llibreteres, seguint el consell de Cris d'Estantería Azul que em va recomanar un parell de lectures de Murakami. Així que vaig fer via cap a l'Fnac perquè ja feia dies que tenia clitxada aquesta tassa tan xula que pots adquirir per un euro més comprant dos llibres. 





Així que vaig haver de fer el sacrifi de comprar dos llibres XD, que hi farem, i aquestes van ser les meves eleccions:



El primer és Kafka a la platja, de Murakami, tot i que el darrer llibre que he llegit d'ell (Balla, balla, balla) no em va fer gaire el pes, no em rendeixo i menys tenint en compte d'on ve la recomanació. 

Després de l’èxit aclaparador de Tòquio Blues, i amb un nombre de lectors cada dia més ampli, Haruki Murakami presenta una esplèndida nova novel·la que narra les desventures de dos carismàtics i extraordinaris personatges. Kafka Tamura és un estudiant solitari i disciplinat que un bon dia decideix fugir de casa i agafa un a utobús en direccció a Takamatsu, un poble escollit a l’atzar, on trobarà una biblioteca privada per passar les hores i completar la seva educació autodidacta. Paral·lelament, la plàcida vida del vell Nakata, un home que parla amb els gats i està marcat per un accident d’infància que el va deixar mutil·lat, canviarà de manera tràgica i irreversible. Les odissees personals i sempre paral·leles d’aquests dos personatges convergeixen en una rica, suggerent i magnífica tragicomèdia construïda amb el ritme àgil, la delicadesa poètica i la destresa narrativa pròpies de Murakami, que demostra, una vegada més, la seva capacitat per crear personatges anodins i alhora excepcionalment seductors i l’atractiva peculiaritat del seu univers literari. (Casa del llibre)

El segon llibre que vaig comprar també va ser una recomanació. Fa molt que no llegeixo novel·la històrica i la veritat és que em venia força de gust. Per això quan una coneguda em va recomanar Rio sagrado, de Wilbur Smith, no em vaig poder resistir. 


Taita és un eunuc espavilat i valent que viu un període de grans canvis en el regne dels faraons. Amic i confident de la filla del seu amo, la jove Lostris, és testimoni del creixent amor entre ella i el noble oficial Tanus. Malgrat totes les influències, no pot evitar que el cobejós i despòtic pare de Lostris decideixi casar-la amb el faraó Mamosis. Lluny d’aquest amor no desitjat, la jove descobrirà que existeix un altre destí possible per a ella. A mesura que es consolida el poder dels seus enemics, Lostris haurà d’emprendre una dolorosa fugida seguint el curs del sagrat Nil. En nom del poble d’Egipte, aconseguirà reagrupar totes les tropes a l’altiplà etíop amb l’esperança que un nou i llegendari exèrcit recuperi l’esplendor de la terra dels faraons.

Comentaris

  1. Un consell: Quan llegeixis Kafka en la orilla té la ment molt oberta; y quan dic molt, es molt. Ja me diràs!

    ResponElimina
  2. Siii... Després d'haver llegit Balla, balla, balla ja m'ho puc imaginar! Quan l'hagi acabat ja et diré què m'ha semblat :)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars