Seguidors

IMM || Una mica d'història

He de reconèixer que des que estic vivint a Munich no estic llegint tant com m'agradaria. Noves rutines, nova feina, nova llar... Però això no m'impedeix seguir omplint la maleta amb llibresi més llibres.

Aprofitant la visita de la mama per les dates Nadalenques, vam fer una excusió al Centre de Concentració de Dachau, a pocs quilòmetres de Munic. No era el primer que visitava, però aquests indrets sempre són interessants perquè cadascún té molt a explicar i és una part de la història que per molt que la revisquis sempre impressiona i mai deixa indeferent.

Avui dia, el Camp s'ha convertit en un monument commemoratiu amb l'objectiu de recordar les víctimes que hi van deixar la vida, així com als supervivents. El lloc és immens, però només es pot visitar una petita part: museu, reconstrucció de dos barracons de presoners, el búnker (presó), el pati de formació, els crematoris i els monuments religiosos a les víctimes. És una visita que recomano moltíssim.

La veritat que sempre que visito llocs amb contingut històric (o senzillament interessant) m'assalten unes ganes boges de conèixer més sobre el que hi va passar. Per això aquesta vegada vegada, profitant que el Memorial disposava d'una petita llibreria sobre l'holocaust, em vaig fer amb un llibre que parla sobre la història de Dachau:



El títol original és Das war Dachau (Això fou Dachau) de l'autor txec Stanislav Zámecnik, un supervivent després de l'alliberament del Camp que, posteriorment, és va convertir en un històriador especialitzat en el nazisme. 

Tot i que el llibre està en alemany i crec que encara trigaré una mica a atrevir-me amb ell, crec que pot ser una lectura molt interessant, sobretot perquè em fa la impressió que deu barrejar una redacció en primera persona sobre unes vivències horribles i la distància suficient que li posaria un historiador. Però aquestes són impressions apriori. Ja diré més endavant si eren encertades o no!

Sento tenir el bloc tant abandonat. Prometo penjar noves entrades tant sovint com pugui!

Auf vieder lesen!

Comentaris

  1. Esperarem el teu comentari sobre el llibre i farem una recerca per tal de trobar alguna edició en català, o bé d'aquest autor o d'algú altre que hagi escrit sobre Dachau.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars