Seguidors

I tu, et deixes influir per la PERSUASIÓ?



Fent cas d’una amiga, molt fan també de la nostra estimadíssima Jane Austen, fa uns dies vaig decidir-me per fi a llegir Persuasió i no se’m va acudir millor moment per fer-ho que un dimecres a les 10 de la nit, és a dir: la nit en vetlla fins que el vaig acabar. Us podeu imaginar com vaig passar el dia següent a la feina: modo zombi on i doneu-me un llit ja per favor! Però va valdre la pena sense cap mena de dubte.

No faré un anàlisi del llibre perquè hi ha molta altra gent, molt més entesa en literatura que jo, que ja ho ha fet i molt bé, només us volia recomanar la lectura, igual que van fer amb mi (Gràcies Carme!).

Les novel·les de Jane Austen giren totes al voltant dels mateixos temes, però mai tens la sensació d’estar llegint el mateix. Potser és que sóc una romàtica i m’encanta viure aquests amors i desamors una vegada i una altra, però trobo que són històries molt emocionants, reals i segons com les miris, també poden ser molt actuals. A més a més els personatges, sobre tot els protagonistes tenen un carisma que costa trobar avui en dia. És el cas del capità Wentworth que, tot i que mai a la vida li farà ombra al meravellós Mr. Darcy (per què no pot ser real Déu meu senyor!) és un personatge d’aquells dels que et fan somniar.

Aprofitant l’avinentesa, un parell de dies després vaig veure la pel·lícula de 2007 que també feia temps que la tenia a la meva “Wish list”. Tot i que la realització deixa molt que desitjar i interpreta alguns capítols de la novel·la molt lliurement, he de dir que està força bé i que els actors estan molt ben triats. Encara tinc pendent de veure les dues adaptacions anteriors de 1971 i 1995.

Perdoneu per aquesta ressenya tan visceral i poc professional, però Jane Austen és la meva debilitat i sóc cero objectiva amb ella. Només puc dir una cosa: llegiu-la, llegiu-la ja!

Comentaris

  1. Aiii Persuasió! Què bonica que és....m'has fet ganes de rellegir-la :)

    Pel que fa a les pelis...La meva preferida és la del 95. Ja ho veuràs...els actors són persones normals i si representa que han d'anar bruts, doncs van bruts. Això li dóna un punt més real a la peli.I hi ha un parell d'escenes que moooolen molt...la del 71 és una mica mmmfff (crec que no van entendre que si la història passa al segle XIX no has d'anar amb pentinats dels 7Q!)

    M'agrada que m'hagis fet cas jejeje

    Visca Jane Austen!

    Per cert....em vaig comprar una xapa (al museu de Jane Austen de Bath) que posa "I love Wentworth". Poca gent sap què significa jejej

    ResponElimina
  2. Què seria del meu bloc sense tu Carmeta!

    Et faré cas i veuré la del 95, crec que m'agradarà més! Fins ara no m'has fallat ;) I ara jo ja sé que vol dir i també en vull unaa!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars