Seguidors

Herzlich willkommen in den Bücherbussen



No m’he tornat boja no, sé que el meu bloc encara és en català, però m’ha agradat molt la frase com a títol: Benvinguts al bus dels llibres!

Perdoneu la pèssima qualitat de la foto, però la vaig fer de pressa amb el mòbil...


L’altre dia tornava cap a casa des del supermercat i aquest autobús groc em va cridar moltíssim l’atenció. No vaig poder resistir la temptació d’acostar-me a tafanejar, ja que era el primer cop que veia una cosa semblant. Es clar que ja coneixia les biblioteques mòbils, però en ambients concrets com platges i llocs així. 



Quan vaig arribar a casa vaig fer una mica de recerca a Internet sobre què era exactament i com funcionava. Es tracta doncs d’un servei de la xarxa de biblioteques de Munic que acosta els llibres (i avui dia naturalment tota mena de continguts multimèdia) del seu catàleg als diferents barris de la ciutat i que funciona des de l’any 1951. La majoria dels busos són especialment destinats als nens i tenen parada a moltes escoles, tot i que també n’hi ha algun amb oferta per a adults. 



Ho vaig trobar una idea genial i una pena que la oferta per a adults sigui tan limitada, perquè molts de nosaltres amb l'estrès i la rutina perdem una mica l'hàbit de llegir. A més a més, no sempre podem comprar tots els llibres que podem i aquí a Alemanya el tema de la descàrrega il·legal està complicat, així doncs les biblioteques són una molt bona manera de tenir accés a un enorme contingut editorial i multimèdia per un preu molt assequible (crec que per fer-te soci has de pagar uns 20 euros a l'any). Però no sempre tens una biblioteca a l'abast, per exemple, al meu barri no n'hi ha cap, la més propera està a 6 parades de metro, per això em va fer molta il·lusió fer aquest descobriment. 



Per últim comparteixo aquest vídeo (està en alemany, però segur que alguna cosa enganxeu) sobre com funciona aquest servei i potser us pot ser d'interès per aquells qui tingueu criatures.






Comentaris

Entrades populars