Seguidors

Ressenya: Yo antes de ti, Jojo Moyes







Per variar una mica vaig començar aquest llibre després que una companya de la classe d’anglès me’l recomanés (últimament m’està funcionant molt bé això!) i la veritat és que va ser tot un descobriment. Jo el vaig llegir en versió original (per aquells que tingueu un nivell normalet com el meu és súper accessible si voleu provar), però l’edició en castellà de Suma de letras em sembla senzilla i preciosa, molt més que l’anglesa. No he sabut trobar la versió en català (m’estranya que no n’hi hagi, si algú la sap sisplau compartiu-la als comentaris!)

La trama narra la relació entre Louisa Clark i Will Traynor, dos persones que no podrien ser més diferents l’una de l’altra. Quan em va explicar de què tractava vaig pensar: vinga va, la típica història de l’home malalt i de la noia guapa que l’enamora i li retorna l’amor per la vida. Però és molt més que això. Els personatges, així com la relació entre ells, està molt ben treballada i l’argument no és en absolut tan senzill ni ple de tòpics. Jojo Moyes crea a la novel·la un veritable i complex enramat de sentiments que em van tocar moltíssim i em van fer vessar moltes llàgrimes. 

Will era un home ric i d’èxit amb una vida plena que, arrel d’un accident, es veu lligat a una cadira de rodes per a tota la vida, la qual possiblement no sigui molt llarga degut als problemes de salut que es deriven de la seva situació i la falta de mobilitat. Louisa és una jove procedent d’una família de classe obrera i l’encarregada de mantenir la seva família, tot i que de sobte es queda sense la seva feina en una petita cafeteria i acaba treballant per a la família d’en Will, amb l’objectiu de cuidar-lo i fer-li companyia. Per accident, Louisa escolta una conversa entre la mare i la germana de Will en què descobreix que el propòsit d’ell és sotmetre’s a un suïcidi assistit i que els ha donat sis mesos de termini (el temps que dura el contracte d’ella) en els quals intentaran convèncer-lo que no ho faci. Després d’això, la situació per a la Louisa és torna molt complicada per la difícil tasca que, sense ella saber-ho, se li ha encomanat: salvar-li la vida a Will, mostrar-li que val la pena continuar vivint, tot i la seva situació. Després de molts dubtes, al final accepta el repte i planeja un munt d’activitats per aconseguir el seu propòsit i, com és d’esperar, a través del temps compartit, l’amor sorgeix entre els dos protagonistes. 

No sóc gaire aficionada a la novel·la romàntica, però Yo antes de ti em va enamorar i em va fer plorar com una bleda, així que no puc fer res més que recomanar-lo :)

Vosaltres també l’heu llegit? Us va agradar? Heu vist la peli? Comenteu i expliqueu-me!

Dolces lectures!

Comentaris

Entrades populars